Manuale aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale
2015-2016

Matematică

Manual pentru clasa a IV-a

SEMESTRUL I + II

(ediție tipărită + digitală)

Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel

Detalii ediție tipărită: fiecare volum conține 80 de pagini color

Detalii ediție digitală: conține 150 imagini care pot sta la baza predării, 64 de predări animate pentru lecții, 35 de jocuri educaționale, jocuri de colorat, exerciții interactive

Preţ: 27.9 lei
Comandă

Descarca Ghidul

Cantitate
Produsul "Manual pentru clasa a IV-a" a fost adăugat cu succes în coşul de cumpărături.

Ce doreşti să faci în continuare?

Continuă cumpărăturile      sau      Finalizează comanda

Descriere

Manualul de Matematică pentru clasa a IV-a este conform cu programa școlară. Cele două volume sunt structurate în câte 6 unități de învățare pe fiecare volum aferent celor două semestre ale anului școlar. Manualul promovează activ valorile sociale și individuale fiind lipsit de orice formă de discriminare.

Cele 6 unități principale de învățare din fiecare volum ofera elevilor contexte de familiarizare cu noțiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor și abilităților, de sistematizare a achizițiilor dobândite, de evaluare și autoevaluare a propriilor capacități precum și de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare în dobândirea unei competențe specifice. Introducerea conţinuturilor din programa școlară se bazează, în mod explicit, pe achiziţii anterioare și noi ale elevilor, dobândite în cadrul aceleiași discipline sau în cadrul altor discipline, făcându-se apel, în cât mai multe situații posibile, la experiența de viață a elevilor.

Sarcinile de învățare sunt concepute având la bază o metodologie interactivă care țintește atât realizarea obiectivelor de ordin cognitiv cât și a celor de ordin socio-afectiv (dezvoltarea capacităților de comunicare, de dialogare interpersonală și intrapersonală, stimularea încrederii în sine). Acestea sunt inedite, provocatoare, elevul fiind motivat să participe activ, întâlnind situații de învățare menite să-l determine să le analizeze, descoperind soluții plauzibile.
Toate conţinuturile ştiinţifice prezentate în manual și mesajele suporturilor vizuale sunt adecvate nivelului de vârstă/ de dezvoltare al elevilor și specificului disciplinei şcolare. Manualul cuprinde conţinuturi abordate din perspectiva învăţării diferenţiate. Pentru fiecare competență, conţinuturile sunt prezentate de la simplu la complex, cu  grade diferite de dificultate, pentru a crea şi asigura şanse egale de reuşită pentru toţi copiii.

Versiunea tipărită a manualului stă la baza versiunii digitale, care păstrează toată structura și elementele celei dintâi, dar contribuind prin natura elementelor virtuale (animate, interactive) la crearea unor experiențe de învățare complexe, în acord cu cerințele programei școlare actuale, dar și cu vârsta elevilor cărora li se adresează. Noțiunile și conceptele noi de matematică sunt explicate și prezentate vizual și interactiv, sunt introduse treptat, de la simplu la complex, de la concret la abstract. Abordările vizuale au rol explicit de susţinere a învăţării, prin colorări de elemente importante, sublinieri, marcări distincte.

Prin activitățile sugerate, manualul are, pe lângă funcția sa firească, informativă și formativă, un plus de valoare ce rezidă din contextualizarea învățării, ancorarea ei în realitatea vieții și societății în care elevul devine parte activă. Prin conţinutul său, manualul asigură dezvoltarea și valorificarea competențelor din punct de vedere intra- , inter- și transdisciplinar și al experienţei de viaţă a elevilor. Sarcinile de învăţare propuse vizează centrarea curriculumului pe probleme ale vieţii cotidiene, pe situații reale din societatea contemporană, având ca scop rezolvare de probleme, identificarea de soluţii.
Manualul sprijină transferul cunoștințelor pe verticală – prin aprofundarea, consolidarea cunoștințelor esențiale și a capacităților formate și pe orizontală – prin lărgirea sferei de cunoaștere, completarea cunoștințelor deja însușite. Manualul, prin diversitatea metodelor activ-participative abordate, transformă elevul în subiect activ al învățării, dându-i posibilitatea de a studia informația de sine stătător, înțelegând-o, stocând-o și aplicând-o în mod independent, prin efort liber asumat, dezvoltând astfel aptitudinile intelectuale, spiritul de investigație și creativitate ale acestuia, învățând să învețe.

Varianta digitală interactivă este utilizabilă și atractivă, ușor de înțeles și oferă siguranță în exploatare. Animaţiile existente în manual completează predarea realizată de cadrul didactic în procesul clasic de învăţare şi oferă o alternativă modernă şi atractivă de prezentare a conţinutului educaţional, facilitând înţelegerea şi asimilarea de cunoştinţe, ajutând procesul de învăţare, prin trecerea de la învăţarea informativă la cea formativă. Astfel, animaţiile aduc un plus de valoare acestui manual digital, fiind un instrument ideal pentru a angaja elevii în mod activ într-un climat de interogaţie, care-i implică în formulări de răspunsuri.

Animaţiile din manual îi implică pe copii într-un proces de analiză şi sinteză, care reprezintă o provocare din punct de vedere cognitiv. Sunt atractive, îi motivează pe copii şi îi transformă în participanţi activi la propriul proces de învăţare.În acest scop, animaţiile utilizează ilustraţii mari şi atractive, care susțin activități de observare, descoperire, transmitere a informaţiilor noi într-o manieră relaxantă şi atractivă.

Personajele folosite ilustrează preferinţele actuale ale copiilor de 9-10 ani, au vârsta apropiată cu a utilizatorilor, vizează diferite tipologii și sunt realizate grafic în trend cu moda. Motivul pentru care am introdus personajele este acela de a motiva intrinsec și de a stimula copiii să se implice în mod activ în învățare, să studieze cu interes, într-un context plăcut, specific vârstei.

IMPORTANT: pentru utilizarea eficientă a edițiilor digitale veți beneficia de suportul nostru pe toată durata anului școlar.
 

Colecția Intuitext pentru clasa a IV-a:

Manual pentru Limba și literatura română;
Manual de Matematică;
Culegere de exerciții pentru Limba și literatura română;
Culegere de exerciții și probleme de Matematică;
Teste pentru Evaluarea Națională, Matematică și Limba și literatura română;
Site-ul concursului ViitoriOlimpici (www.viitoriolimpici.ro), unde elevii găsesc rezolvări la problemele mai dificile;
Materialele GRATUITE pentru cadrele didactice, se trimit doar în format electronic:

Ghidul învăţătorului ce cuprinde proiectarea integrată şi planificarea unităţilor de învăţare;
Teste de Evaluare Inițială*;
Teste de Evaluare Sumativă la finalul semestrului I*;
Teste de Evaluare Finală*.

Pachetul Intuitext pentru clasa a IV-a este realizat pentru a respecta prevederile programei școlare și specificul învățării la acest nivel de învățare.

* La o comanda de minim 10 bucati.

 

Alte materiale INTUITEXT


Culegere de exerciţii şi probleme pentru clasa a IV-a
Matematică

Culegere de exerciţii
Limba și literatura română

Set Culegeri Clasa a IV-a