Caietul auxiliar Comunicare în limba română pentru clasa a II-a este organizat în așa fel încât să fie ușor de parcurs de către școlar.
Este conceput ca un instrument ce oferă contexte multiple și variate pentru formarea competențelor, putând fi considerat un partener de învățare și de joacă al elevului de clasa a II-a, structurat în 9 unități de învățare.
Sarcinile de învățare respectă integral programa școlară, au grade diferite de dificultate și vizează: achizițiile lingvistice și comunicaționale specifice vârstei, dezvoltarea gustului pentru citit, exprimarea corectă și nuanțată, stimularea gândirii creative, stârnirea interesului și a curiozității copiilor.
Imaginile oferă suport vizual pentru învățare, pentru scrierea imaginativă, surprind aspecte din experiența de viață a elevilor sau experiențe posibile în realitate.
Succesiunea exercițiilor contribuie la: optimizarea procesului de predare-învățare-evaluare, familiarizarea cu noțiuni noi, exersare, consolidarea deprinderilor și abilităților de citire și de scriere, sistematizarea achizițiilor dobândite și evaluarea și autoevaluarea propriilor capacități.
Caietul poate fi utilizat împreună cu oricare dintre manualele școlare aprobate, dar, în special, cu manualul Editurii Didactice și Pedagogice, autori: Cleopatra Mihăilescu și Tudora Pițilă.
Auxiliarul poate fi parcurs de către elev atât la şcoală, în cadrul orelor de curs, cât şi acasă, pentru activitate independentă.
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ - pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor dupa manualele Intuitext;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.