Caietul de comunicare în limba română Învăț să scriu pentru clasa I este organizat în așa fel încât să fie ușor de parcurs de către școlar.
Caietul de scriere are 10 unități de învățare, care propun proiecte tematice interesante, potrivite vârstei elevului.
Auxiliarul conține spații cu liniatură specifică alocate scrierii pentru copiere, transcriere, completare de propoziții, formulare de enunțuri, precum și exerciții variate de: citire/ lectură, scriere/ redactare, elemente de construcție a comunicării.
Sarcinile de învățare au grade diferite de dificultate și oferă contexte multiple și variate de exersare a scrisului, de automatizare a citirii și de conștientizare a conținutului citit.
Acesta a fost conceput să asigure transferul și către alte discipline, facilitând abordarea integrată a învățării.
Succesiunea exercițiilor contribuie la: optimizarea procesului de predare-învățare-evaluare, familiarizarea cu noțiuni noi, consolidarea deprinderilor de citit-scris, orientare, achiziții noi, aplicare, transfer, evaluare, autoevaluare, ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins.
În plus, lucrarea îl provoacă pe elev:
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ - pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor dupa manualele Intuitext;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
1 Articol(e)
1 Articol(e)
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.