Puncte forte ale concepției manualului privind aspecte de didactică a fizicii:
- Structurarea lecțiilor manualului susține etapele Învățării Bazate pe Investigație (IBL): întreabă, comunică (în rubrica „Din experiența ta!”, „Amintește-ți!”, sau „Observă și descoperă!”), planifică, investighează/experimentează (secțiunile „Experiment”, „Aplică!”), interpretează/generalizează („Află!”, „Important!”)
- Toate lecțiile pornesc de la întrebări problematice conținute care să creeze conflictul cognitiv necesar pentru captarea atenției și stimularea inițiativei investigative a elevului
- Observația directă ca acțiune de cercetare a realității specifice învățării prin fizică este indicată prin trimiteri făcute în cadrul secțiunilor „Din experiența ta!” sau „Observă și descoperă!”
- Modelul portofoliului – are repere de utilizare în manual atât prin indicarea lecțiilor la care se pretează realizarea unui eseu, referat, prezentare, proiect, cât și prin temele propuse, care sintetizează etalarea competențelor de investigație și comunicare de tip științific, alături de cele de rezolvare a situațiilor problema
- Modelul rezolvării de probleme – este promovat în manual prin prezentarea detaliată a rezolvării unor probleme tip
- Evaluarea prin metode alternative este indicată ca posibilitate de realizare în paginile manualului în cadrul secvențelor prezentate explicit (Investigația, Proiectul, Portofoliul, Autoevaluarea/Lista mea de verificare).
- Prin sarcinile de lucru prevăzute în cadrul lecțiilor ale căror teme permit extinderea trans-curriculară către educația ecologică, manualul contribuie la educația pentru dezvoltare durabilă și creșterea gradului de conștientizare a problemelor actuale și viitoare de mediu și privitoare la protecția propriei persoane