Coşul meu

0 articole 0,00 RON

My Cart -

0 articole

Geografia Romaniei clasa a VIII-a

Vândut de Intuitext
31,90 RON

Disponibilitate: In stoc

Autori: Dorin FISCUTEAN,  Mihaela-Cornelia FISCUTEAN,  Valentina-Cătălina HOLIC,  Ionela POPA,  Ciprian MIHAI

Detalii tipar: Volumul conține 136 pagini. Cartea este structurata în 8 unități de învățare.

Răsfoiti suportul de curs digital AICI

Cantitate:
Suport şi asistenţă
Livrare gratuită peste 150 RON
Comandă rapid

Geografia Romaniei clasa a VIII-a

Geografia Romaniei clasa a VIII-a (varianta tipărită și digitală), este concepută în conformitate cu noua programă școlară și este împărțită în 8 UNITĂȚI DE ÎNVĂȚARE, 136 pagini.

Autori: Dorin FISCUTEAN  •  Mihaela-Cornelia FISCUTEAN  •  Valentina-Cătălina HOLIC  •  Ionela POPA  •  Ciprian MIHAI

Suportul de curs este un material didactic calitativ, captivant, interactiv, intuitiv, ușor de înțeles și de utilizat, cu o abordare creativă, cu aplicații și exerciții variate care invită elevii la învățare prin descoperire.

Cele opt unități de învățare acoperă integral cele opt domenii de conținut prevăzute de programa școlară: Poziția geografică, Relieful României, Clima, apele, vegetația, fauna și solurile României, Populația, așezările omenești și organizarea administrativ-teritorială, Activitățile economice, Regiuni geografice și dezvoltarea regională, Caracteristici ale mediului înconjurător, România în Europa și în lume. Pe lângă unitățile de învățare, cartea include o unitate destinată recapitulării și evaluării finale.

Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor lecției în situația de predare-învățare centrată pe elev (spre exemplu: secțiunea observare/amintire implică elevul în realizarea sarcinilor de învățare, prezentarea noțiunii se face treptat, pornind de la cunoștințele anterioare, pe cât posibil experimental sau aplicat, corelat cu viața reală și cu exemple relevante pentru experiența cotidiană  a elevului, punctarea definiției și evidențierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea noțiunii, concluzii).

Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitatea de învățare, combină conceptele în exerciții și probleme și pregătește lecția de evaluare.

Lecția de evaluare conține proba de evaluare – itemi formulați astfel încât să evalueze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare. Forma itemilor este una care a mai apărut pe parcursul unității, astfel încât elevul să se poată concentra pe rezolvare, nu pe modul în care oferă răspunsul. Lecția de evaluare conține și o grilă de autoevaluare care arată modul în care se acordă punctele pentru fiecare item.

 Lecția de ameliorare și dezvoltare conține în prima parte sarcini de o complexitate redusă destinate elevilor care nu au avut rezultate bune la evaluare, iar în a doua parte sarcini mai complexe, destinate elevilor cu rezultate foarte bune la proba de evaluare.

Aplicațiile practice, concepute ca activități constante în paginile suportului de curs sub denumirea Clubul Geografilor, fac apel la situațiile din viața reală a copiilor.

Bine de ştiut:

Fiecare lecție este împărțită în momente de învățare și mini-secțiuni suplimentare, marcate prin subtitluri sugestive.

Secvențele lecției sunt:

Prin secţiunea Amintește-ți! se urmărește asigurarea conexiunii între experiența de viață, realitate și ceea ce a învățat elevul.

În secțiunea Observă și descoperă! elevul observă și descoperă noi cunoştinţe geografice, asigurându-i-se trecerea la rigoarea specifică geografiei.

Secțiune Hartă de studiu cuprinde câte o hartă detaliată.

Secțiunea Știai că…? poate cuprinde texte, imagini și are scopul de a stârni curiozitatea științifică a elevului.

Fiecare lecție de recapitulare din cadrul unităților de conținut se termină cu o Grilă de Autoevaluare cu ajutorul căreia elevul conștientizează ce știe și ce a înțeles din respectiva unitate, fiind sfătuit să discute cu un coleg sau cu profesorul despre ceea ce nu a înțeles. Grila Cum te poți aprecia permite implicarea elevului în conștientizarea rezultatelor evaluării.

Suport de curs digital

Versiunea tipărită a suportului de curs stă la baza versiunii digitale care păstrează toată structura și elementele celei dintâi, dar contribuind prin natura elementelor virtuale (funcționalități, AMII statice, AMII animate și AMII interactive) la crearea unor experiențe de învățare complexe, în acord cu cerințele programei școlare actuale, dar și cu vârsta elevilor cărora li se adresează.

Tipuri de resurse educaţionale interactive

Exerciții interactive - sunt transpunerea și adaptarea în unor exerciți din carte, astfel încât elevii să beneficieze de avantajele mediului digital: posibilitatea de acordare a feedback-ului imediat, atât grafic, cât și prin sunet, posibilitatea de revenire asupra răspunsului, observarea unor imagini relevante etc.

Simulări - permit interacționarea cu medii periculoase sau dificil de abordat, pot fi oprite pentru observare, permit abordarea în paralel a unor concepte corelate în scopul observării legăturilor.

Joc cu interactivitate Drag & drop –  jocuri care necesităpentru rezolvare acțiuni de Drag&drop, potrivirea unor elemente.

Joc cu interactivitate Selecție – jocuri care presupunselectare a unor variante, atât alegere simplă, cât și multiplă.

Ordonare de elemente - ordonarea unor elemente atât pe verticală, cât și pe orizontală.

Completarea spațiilor libere - completarea spațiilor libere într-un text dat. Pot fi între una și zece casete de completat cu câte un cuvânt sau o expresie.

Cum evaluezi acest produs?

  1 stea 2 stele 3 stele 4 stele 5 stele
Evaluare

Spune părerea ta

  • Mihaela și Dorin Fiscuțean sunt profesori gradul I, antrenori ai lotului olimpic de Geografie al României, cu numeroase medalii câștigate la fazele internaționale ale olimpiadei de Geografie; autori de manuale școlare și de numeroase cărți de specialitate.
  • Ciprian Mihai este profesor de Geografie, doctor în Geografie al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, autor de manuale școlare și numeroase cărți de specialitate.

  • Ionela Popa este doctor în Geografie al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

  • Cătălina Holic este profesor de geografie, gradul I.