Coşul meu

0 articole 0,00 RON

My Cart -

0 articole

Limba și literatura română - Manual pentru clasa a VII-a

Vândut de Intuitext
25,90 RON

Disponibilitate: In stoc

Autori: Cătălina Popa, Mirela Dragomir, Mihaela Bahrim, Onorica Tofan, Elena Corcăcel, Aurelia Stancu

Detalii tipar: Volumul conține 208 pagini. Manualul este structurat în 7 unități de învățare, fiecare abordând comunicarea dintr-o perspectivă complexă. Toate unitatile de învățare conțin: secțiune de predare, secțiune de recapitulare, secțiune de evaluare.

Răsfoieşte AICI manualul tipărit!

Răsfoieşte AICI manualul digital!

Descarcă manualul PDF!

acum pe Google Play

Cantitate:
Suport şi asistenţă
Livrare gratuită peste 150 RON
Comandă rapid

 

Manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VII-a a fost declarat câștigător în urma evaluării calitative CNEE. 

Elaborat în concordanţă cu programa școlară, propune o viziune nouă, texte ofertante, descoperire eficient dirijată a noilor conținuturi, precum și aplicații diverse și consistente.

E un manual proaspăt, care propune învăţarea prin joc, fără să facă însă rabat de la rigoarea ştiinţifică. Provocarea noastră a fost să îmbinăm rigoarea ştiinţifică cu respectarea cerinţelor programei, dar şi cu dorinţa noastră de a propune un manual pe care elevii să-l iubească şi după care să înveţe cu drag. Eu m-am ocupat de partea de selecţie a textelor literare şi non-literare, cu tot ceea ce presupune acest capitol. Am ales texte atât din literatura clasică, dar şi modernă, care să răspundă sensibilităţii copilului de azi. Sunt texte de Nichita Stănescu, Mircea Cărtărescu, Ioana Nicolae, alături de Matei Vişniec. Cineva m-a întrebat dacă avem poze. Da, avem. Este o carte prietenoasă cu elevii, le va aduce bucurie!", declară prof. Diana-Cătălina Popa, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.

Lucrarea este structurată în șapte unităţi ce cuprind lecții de PREDARE, de RECAPITULARE, de EVALUARE.

Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor specifice demersului didactic centrat pe elev (observare/amintire, prezentarea noțiunii treptat, bazat pe cunoștințele anterioare, pe cât posibil experimental sau aplicat, corelat cu viața reală și cu exemple relevante pentru experiența de viață a elevului, punctarea definiției și evidențierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea noțiunii, concluzii).

Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitate, combină conceptele în exerciții și probleme și pregătește evaluarea.

Lecția de evaluare conține proba propriu-zisă – itemi formulați astfel încât să evalueze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare. Forma itemilor este una care a mai apărut pe parcursul unității, astfel încât elevul să se poată concentra pe rezolvare, nu pe modul în care oferă răspunsul. Lecția de evaluare conține și o grilă de autoevaluare care arată modul în care se acordă punctele pentru fiecare item. 

În plus, lectura nu devine plăcere decât dacă intră în joc creativitatea, dacă textul oferă elevilor posibilitatea de a-şi pune la încercare aptitudinile proprii. De aceea, operele din literatura română și universală, dar și cele nonliterare au fost selectate astfel încât să fie resurse pentru dezvoltarea imaginației, a creativităţii, a capacităţii de receptare a valorilor estetice.

"Am încercat să privesc lucrurile din punctul de vedere al copiilor. De aceea, am ales texte chiar create de elevii mei. Bineînteles, cu acordul lor. Manualul este puiul nostru într-un sistem în continuă schimbare. Se adresează tuturor elevilor, de la cel mai simplu, până la cel mai selectiv, care caută întrebări-provocare. E un manual făcut cu drag, de oameni care vin cu drag la şcoală. Un manual pentru elevi care să fie fericiţi şi mulţumiţi la orele de română”, este de părere prof. Mirela Dragomir, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.

Totodată, prin abordarea didactică a conținuturilor, manualul permite construirea unor situații de învățare care să conducă la dezvoltarea progresivă a tuturor competențelor specifice prevăzute de programă, precum și a celor transversale, necesare în viaţa cotidiană: creativitate, gândire critică și dezvoltare a puterii de decizie.

Versiunea tipărită a manualului stă la baza versiunii digitale, care păstrează toată structura și elementele celei dintâi, dar contribuind, prin natura elementelor virtuale, la crearea unor experiențe de învățare complexe, în acord cu cerințele programei școlare actuale, dar și cu vârsta elevilor cărora li se adresează.

Pe întreg parcursul manualului digital sunt evidente principii precum abordarea integrată a conţinuturilor, coerenţa logică a prezentării conţinutului disciplinei, adecvarea activităţilor practice şi a exemplelor la formarea şi dezvoltarea competenţelor de racordare la situaţii din viaţa cotidiană.

"S-a mers pe actualizarea cunoştinţelor din clasa a VI-a, dar şi pe introducerea noutăţilor într-o formă accesibilă. Este un manual care este realizat metodic şi conţine exact informaţia de care are nevoie profesorul la clasă, fără a mai fi nevoit să caute în altă parte. Conţine foarte multe exerciţii, la fiecare unitate are aplicaţii recapitulative şi o propunere de test de evaluare", declară prof. Elena Corcăcel, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.

Manualul digital propune metode, tehnici, strategii didactice activ-participative, activităţi care se desfăşoară în pereche sau în grup. Se pune accent pe realizarea de către elevi a unor demersuri cognitive de explorare a noului conţinut prin sarcini care dirijează procesul de învăţare cu ajutorul schemelor, modelelor, propoziţiilor lacunare, întrebărilor şi indicaţiilor date.

„Partea de Comunicare este una dintre cele mai provocatoare părţi din manual, pentru că a constat în întocmirea unor lecţii cu suport audio-video, care nu au fost abordate în felul acesta până la noua programă. Acest tip de lecţii presupun exerciţii de ascultare, de analiză şi generare de mesaje orale de aceeaşi categorie de text. A fost o muncă de documentare destul de anevoioasă, dar am încercat să accesibilizez conţinutul şi să fac lecţii simple şi atractive, deşi partea mea presupune o abordare tradiţională şi o schemă recomandată de metodica predării acestei discipline”, declară prof. Elena Corcăcel, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.

Păreri clienti

1 Articol(e)

pe pagină
Mi-a placut! Review by Prof. Iorgulescu
Evaluare
Am analizat toate trei optiunile, l-am ales pe acesta! Felicitari echipei de autori! (Pus la data 10.09.2019)

1 Articol(e)

pe pagină

Cum evaluezi acest produs?

  1 stea 2 stele 3 stele 4 stele 5 stele
Evaluare

Spune părerea ta

Cătălina-Diana Popa

Profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național Vasile Alecsandri din Galați, Cătălina-Diana Popa are gradul didactic I, este doctor în Ştiinţe Umaniste (subdomeniul Filologie), îndrumător de practică pedagogică, formator și speaker TED și Super Teach. Din 2013 coordonează ateliere de scriere creativă și dezvoltare a inteligenței emoționale la copii și adolescenți. Printre distincțiile obținute se numără Ordinul „Meritul pentru Învățământ“ în grad de Cavaler, acordat de Președintele României (2016) și Premiul MERITO Pentru Excelență în Educație (2016).

În ultimii cinci ani, elevii pe care i-a îndrumat au avut promovabilitate de 100% la examenele naționale și au obținut un număr impresionant de premii la competițiile de limba și literatura română, doamna profesoară primind „Diploma de Excelență pentru rezultatele de la olimpiadele și concursurile internaționale“ - Ministerul Educaţiei (2013-2014) și distincția de „Profesor pentru Performanță“ (2007, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017). De asemenea, Cătălina-Diana Popa este autor de subiecte pentru olimpiadele și concursurile județene, totodată publicând numeroase lucrări de specialitate. Remarcăm colaborarea la:

• ultimele șapte ediții ale volumului Teste de competență (Brăila, Editura Sfântul Ierarh Nicolae), dintre care la trei în calitate de coordonator;

• „Limba și literatura română - Manual pentru clasa a V a”; • „Limba și literatura română. Suport teoretic și exerciții aplicative”, ambele la editura Intuitext.

Mirela Dragomir

Profesor de limba și literatura romȃnă, grad didactic I, cu o bogată activitate didactică, desfășurată ȋn cei peste 20 de ani la catedră, ȋn cea mai mare unitate școlară gimnazială din Galați.Profesor metodist, implicat ȋn proiecte naționale și internaționale, ȋn pregătirea elevilor pentru performanță, activitate concretizată ȋn rezultatele obținute la evaluările naționale, la etapele județene și naționale ale olimpiadelor și concursurilor școlare.

Mihaela Bahrim 

Profesor de limba şi literatura română de gradul I didactic la Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare”  din Galaţi, membru în consiliul consultativ al ISJ Galaţi şi profesor metodist al ISJ Galaţi, Mihaela Bahrim este totodată și mentor de practică pedagogică al studenţilor de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi. Mihaela Bahrim este coautor al auxiliarului didactic Limba și literatura română- Suport teoretic și exerciții aplicative, Editura Intuitext, 2018.

Liliana Onorica Tofan

Doctor în filologie, profesor de limba şi literatura română de gradul I didactic la Colegiul Naţional „C. Negri” din Galaţi, membru în consiliul consultativ al ISJ Galaţi şi profesor metodist al ISJ Galaţi, Onorica Liliana Tofan este totodată și profesor metodist la clasele de profil pedagogic și mentor de practică pedagogică al studenţilor de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi şi membru al Corpului Naţional de Experţi în management educaţional, din 27.04.2012. În anul 2015, a făcut parte din comisia de elaborare a subiectelor pentru admiterea la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti.

În ceea ce privește lucrările publicate, Onorica LilianaTofan este:

  • coautor la Ghid de pregătire pentru Testarea Naţională, Editura Sigma, 2007;
  • coautor la volumele Modalităţi de evaluare formativă în ora de literatură – exemple de bune practici, 2016 şi Armonii curriculare,2017;
  • autor al volumului Publicistica lui Mircea Nedelciu. Abordări tematice, 2014.

Elena Corcăcel

Profesor de limba şi literatura română, cu gradul didactic I, în cadrul Colegiului Naţional „Vasile Alecsandri” din Galaţi şi doctorand la Școala Doctorală de Științe Socio-Umane din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, Elena Corcăcel face parte din corpul de metodişti ai Inspectoratului Şcolar Judeţean din Galaţi. Lucrările publicate evidenţiază preocupările doamnei profesoare pentru studiul textului nonficţional: Modern și tradițional în abordarea metodică a textului nonficțional. Studiu experimental privind optimizarea metodelor de abordare a textului nonficțional, 2017; Fețele clovnului în eseurile (auto)biografice ale lui Norman Manea, 2017. Este, de asemenea, coautor la volumul Teste de evaluare pentru bacalaureat, 2006. De-a lungul anilor, elevii coordonaţi de doamna profesoară au avut promovabilitate 100% atât la examenele de evaluare naţională, cât şi la examenul de bacalaureat. La olimpiadele şi concursurile şcolare, fazele judeţeană şi naţională, elevii Elenei Corcăcel au avut rezultate deosebite.

Aurelia Stancu

Profesor de Limba și literatura română la Colegiul Național Constantin Cantacuzino Târgoviște, metodist al Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița și al claselor cu profil pedagogic din cadrul colegiului, precum și coordonator al cercului pedagogic. Preocupată de eficientizarea demersului didactic, Aurelia Stancu a elaborat lucrarea de doctorat Bariere lingvistice în comunicarea didactică sub coordonarea domnului prof. univ. dr. Petre Gheorghe Bârlea, publicată la Editura Universitară București în 2015. Este coautor al auxiliarului didactic avizat M. E.N. Limba și literatura română. Caietul elevului pentru clasa a V-a, publicat de Editura Intuitext și al auxiliarului Metodica limbii și literaturii române pentru ciclurile preșcolar și primar. Auxiliar pentru formarea inițială, publicat de ZVEN PRINT Târgoviște în 2018.