Caietul auxiliar Matematică și explorarea mediului pentru clasa a II-a, varianta - Pițilă, Mihăilescu, este organizat în așa fel încât să fie ușor de parcurs de către școlar.
Structurat în 10 unități de învățare, caietul implică direct copilul, stimulând curiozitatea în explorare, dezvoltarea creativității și a gândirii logice și creatoare.
Sarcinile de învățare respectă integral programa școlară, au grade diferite de dificultate și facilitează consolidarea achizițiilor de bază.
Conținutul caietului captează și orientează atenția, surprinde aspecte din experiența de viață a elevilor sau experiențe posibile în realitate.
Auxiliarul conține și pagini destinate recapitulării, evaluării la finalul fiecărei unități de învățare și evaluării finale.
Matematică și explorarea mediului – Caiet pentru clasa a II-a (Varianta - Pițilă, Mihăilescu) are următoarele note definitorii:
- caietul poate fi utilizat împreună cu oricare dintre manualele școlare aprobate, dar, în special, cu manualul Editurii Didactice și Pedagogice, autori: Cleopatra Mihăilescu și Tudora Pițilă.
- auxiliarul poate fi parcurs de către elev atât la şcoală, în cadrul orelor, cât şi acasă, pentru activitate independentă.
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor dupa manualele Intuitext;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.