Caietul auxiliar Comunicare în limba română pentru clasa a II-a este organizat în așa fel încât să fie ușor de parcurs de către școlar.
Este structurat în 11 unități de învățare, prezentate sub forma unor proiecte tematice, cum ar fi: Familia, Cine sunt? Cine ești?
Ilustrațiile constituie suport pentru învățare și surprind aspecte din experiența de viață a elevilor sau experiențe posibile în realitate.
Sarcinile de învățare respectă integral programa școlară, au grade diferite de dificultate și vizează dezvoltarea gândirii critice, extragerea informațiilor, interpretarea, examinarea și evaluarea acestora.
Conținutul caietului captează și orientează atenția, surprinde aspecte din experiența de viață a elevilor sau experiențe posibile în realitate.
Auxiliarul conține pagini destinate evaluării inițiale, recapitulării și evaluării la finalul fiecărei unități de învățare, recapitulării și evaluării finale, repere pentru reglare (Ai rezolvat asemănător).
Acesta a fost conceput să asigure transferul și către alte discipline, facilitând abordarea integrată a învățării.
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ - pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor dupa manualele Intuitext;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.