Coşul meu

0 articole 0,00 RON

My Cart -

0 articole

Literatie - Caietul elevului pentru clasa a VIII-a, 2025

Vândut de Intuitext
35,50 RON 42,60 RON

Disponibilitate: In stoc

Autori: Bogdan Rațiu, Claudia Petraș, Teodora Coman

Caietul contine 156 pagini color.

EAN: 5948492311509

ISBN 978-606-9030-35-6

Cantitate:
Suport şi asistenţă
Livrare gratuită peste 200 RON
Comandă rapid

„În acest moment, rolul unui cititor de text nonliterar este de a fi activ, de a transforma textul și de a-i permite textului să îl modifice pe el însuși. Trebuie să citim cu un ochi sceptic, să interogăm ceea ce aflăm de la autor. În același timp, trebuie să citim cu o minte deschisă capabilă să se orienteze spre aspecte care pot schimba înțelegerea textului, înțelegerea noastră și a lumii din jur. Nonliterarul este în centrul schimbărilor și al provocărilor în devenirea unui elev.” (K. Beers, R.E. Probst, Reading nonfiction, 2016, p. 17)

Lectura unui text nonliterar te provoacă să fii foarte atent la toate articulațiile textului, să citești concentrat fiecare rând, dar și dincolo de rândurile textului. Din acest motiv, în continuarea abilităților dezvoltate în Literație 02, Literație 04 și Literație 06, volumul de față își propune să abordeze:

• În Unitatea 1 – texte din diferite discipline cu strategii de receptare care pot fi transferate spre o învățare eficientă la toate materiile de curs pe care elevii le au. Sunt strategii adaptate din domeniul literației disciplinare și texte de manual cu accent pe nuanțe din vocabularul disciplinelor propuse.

• În Unitatea 2 – texte cu tematici și structuri textuale multiple, neobișnuite pentru elevi, pentru a crește adaptabilitatea lor la diversitatea de texte pe care le pot întâlni în lume. Sarcinile de lucru se concentrează pe atenția la detalii și nuanțe, la identificarea informației explicite și implicite, cititorul reușind să se adapteze unui vocabular variat.

• În Unitatea 3 – texte cu sarcini de lucru care provoacă cititorul să intre în profunzimea unui text nonliterar. Tematicile sunt surprinzătoare pentru universul de cunoaștere și pentru interesul elevilor și îi provoacă: o dată, prin depășirea unor domenii de cunoaștere și, în plus, prin citirea cu multă atenție a unor texte cărora nu le-ar fi dat importanță în alt context.

• În Unitatea 4 – grupaje de texte legate tematic prin intermediul cărora dezvoltăm abilitatea elevilor de a conecta informații din mai multe texte pentru a se informa. Sarcinile de lucru sunt propuse de la simplu la complex, pe principiul dezvoltării gândirii critice.

Cei care vor parcurge fiecare pagină a acestui volum își vor crea o obișnuință în utilizarea anumitor strategii de comprehensiune și interpretare a textului. Sperăm să oferim un context favorabil cunoașterii unor informații despre lume, dar și construirii unor strategii optime de abordare a textului nonliterar.

Cum evaluezi acest produs?

  1 stea 2 stele 3 stele 4 stele 5 stele
Evaluare

Spune părerea ta