Manualul de Matematică (conform cu Programa școlară) este structurat în 11 unități de învățare.
Fiecare unitatea de învățare cuprinde lecții de PREDARE, de RECAPITULARE, de EVALUARE, de AMELIORARE și DEZVOLTARE.
Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor lecției în situația de predare-învățare centrată pe elev (observare/amintire care implică elevul prin sarcini, prezentarea noțiunii treptat, bazat pe cunoștințele anterioare, pe cât posibil experimental sau aplicat, corelat cu viața reală și cu exemple relevante pentru experiența de viață a elevului, punctarea definiției și evidențierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea noțiunii, concluzii).
Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitate, combină conceptele în exerciții și probleme și pregătește lecția de evaluare.
Lecția de evaluare conține proba de evaluare – itemi formulați astfel încât să evalueze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare. Lecția de evaluare conține și o grilă de autoevaluare care arată modul în care se acordă punctele pentru fiecare item.
Lecția de ameliorare și dezvoltare conține în prima parte sarcini de o complexitate redusă destinate elevilor care nu au avut rezultate bune la evaluare iar în a doua parte sarcini mai complexe, destinate elevilor cu rezultate foarte bune la proba de evaluare.
Prin intermediul experiențelor de învățare, elevii își dezvoltă structuri cognitive și competențe care le permit adaptarea la cerințele vieții sociale, flexibilitate în gândire, creativitate și autonomie în soluționarea problemelor diverse din viața de zi cu zi.
Manualul conține modalități de lucru redate explicit în logica expunerii didactice, promovând contexte de dezvoltare a gândirii și a altor capacități intelectuale. De asemenea, pune la dispoziție numeroase contexte de învățare și aplicare care au în vedere individualizarea și exersarea.
Sarcinile de învăţare propuse vizează centrarea curriculumului pe probleme ale vieţii cotidiene, pe situații reale din societatea contemporană, având ca scop rezolvare de probleme, identificarea de soluţii.
Varianta digitală urmează îndeaproape versiunea tipărită a manualului, prin respectarea conţinutului știinţific, ordinii unităților de învățare și stilului grafic. În plus, oferă prin particularitatea interactivă a activităților, șansa unei învățări personalizate, mult îmbunătățite.
În plus, cadrele didactice care au ales deja acest manual și-au motivat opțiunea declarând că le-a plăcut…
Ion Cicu
Din 1988 este profesor la Şcoala cu clasele I – VIII Nr. 96 din Bucureşti. Prof. Ion Cicu a scris, singur sau în colectiv, mai multe auxiliare şcolare, iar colaborarea cu Intuitext s-a materializat în realizarea mai multor produse de soft educaţional. Este unul dintre autorii manualului de clasa a V-a care a obținut cel mai bun punctaj la licitația pentru manualele școlare din 2017. Cel mai valoros dintre proiectele la care a lucrat este produsul „Geometrie, între joc și nota 10” - geometrie plană, care a obţinut premiul pentru cel mai bun produs de soft educaţional în 2007. Astăzi îl găsim printre redactorii Gazetei Matematice, unde răspunde de partea dedicată învăţământului primar şi gimnazial. Pasiunea sa pentru matematică este simțită în cadrul echipei ViitoriOlimpici, unde susține constant elevii olimpici la matematică.
Silvia Mareș
Absolventă a Școlii Normale din Târgoviște și a Facultății de Matematică, Universitatea din București, Silvia Mareș este în prezent profesor de Matematică cu gradul I și director al Colegiului Național „Constantin Cantacuzino” din Târgoviște. Are studii postuniversitare de specializare în Informatică și o experiență de 25 de ani la catedră, la ciclul primar, gimnazial cât și liceal. De asemenea, este profesor metodist al liceului pedagogic, al Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița și al Universității Valahia din Târgoviște. Utilizează la clasă mijloace didactice moderne, softuri educaționale, platforme de învățare, îmbinând armonios activitatea independentă a elevilor cu învățarea prin cooperare, metodele tradiționale de evaluare cu cele alternative, punând accent pe utilizarea în viața cotidiană a competențelor dobândite de către elevii săi.
Ioana Iacob
A obținut diploma de Master cu lucrarea „Modele matematice în biologie. Aplicații Matlab“. Între disciplinele principale studiate se numără Analiză funcțională, Calculul variațiilor și control optimal, Ecuații cu derivate parțiale, Analiza numerică a EDP, Geometrie Diferențială, Geometrie Simplectică, Istoria Matematicii, Mecanică Lagrange și Hamilton, Structuri algebrice și aplicații, precum și Topologie și funcții reale. În plus, Ioana Iacob și-a completat studiile în cadrul L’Università degli Studi di Milano, Departamentul de Matematică „Federigo Enriques”. De asemenea, Ioana Iacob deţine bune abilităţi de comunicare dobândite prin pregătirea elevilor de liceu sau de gimnaziu la matematică.
Răzvan-Dumitru Ceucă
A obținut diploma de Master cu lucrarea „Controlabilitatea sistemelor diferențiale“, iar între principalele discipline studiate se numără Analiză funcțională, Calculul variațiilor și control optimal, Ecuații cu derivate parțiale, Analiza numerică a EDP, Geometrie Diferențială, Geometrie Simplectică, Istoria Matematicii, Mecanică Lagrange și Hamilton, Structuri algebrice și aplicații, precum și Topologie și funcții reale. În plus, și-a completat studiile în cadrul L’Università degli Studi di Milano, Departamentul de Matematică „Federigo Enriques”.
Andrei Băleanu
Este absolvent al Facultăţii de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii din Bucureşti şi în prezent profesor de Matematică în Bucureşti. Co-fondator al unei asociaţii ce activează în domeniul educaţional, Andrei Băleanu este pasionat de educaţie şi de matematică.